Hurtig rute – sakte bestilling


Å bestille reiser på nett er like lett som å handle dagligvarer i butikken. Nesten. Å handle i en butikk du aldri har vært inne i, er en kronglete affære. Du vet ikke hvor varene er plassert, og vandrer forvirret rundt på jakt etter det du skal ha. Og – drømmer om nærbutikken hjemme, som du kjenner som din egen bukselomme. Idag skulle jeg bestille tur med Hurtigruten.

Hurtigruten forlater Molde havn. Foto: Odd Roar Lange/Toppenavnorge

Inn på nettsiden, og der startet jakten. Jeg skal ikke på rundreise, men fra Trondheim til Molde. Og det var et rotete system som møtte meg. Priselister på pdf er avlegs, Hurtigruten! Jeg trykket og lette og er fortsatt ikke sikker på om jeg har funnet de riktige prisene for meg og familien + bil…

Like etter skulle jeg bestille flybilletter. Hos Widerøe. O… for en lykke. Lett å finne frem, oversikt over hvor mange gjenværende billetter i hver priskategori, enkelt å bestille og betale. Alt fungerte som en kule. Her har samarbeidspartner SAS og konkurrenten Norwegian noen å lære.

Hva mener du om billettbestilling på nett? Lett eller vanskelig? Har du blitt lurt?

Om toppenavnorge

Journalist og forfatter. Skriver om reiseliv, friluftsliv, båt, seiling og lignende. Holder også foredrag om disse temaene og om sosiale medier.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hurtig rute – sakte bestilling

  1. veronica sier:

    Ja:) Hvervenbukta er stedet for late soldager8)

  2. Å legge ut pdf-er som rute- og billettabell er latmannswebpublisering. Det er helt utrolig at et selskap som Hurtigruten er så gammeldags.

Legg igjen en kommentar

