74- Gi oss idag vårt daglige brød…hos norges beste bakere


Mennesker kan ikke leve av brød alene. Hevder bakerne i Lom. Tja, jeg er sannelig ikke sikker lenger. Etter å ha besøkt bakeriet, sett den lange køen, gledet meg frem til disken og smakt på produktene. Jeg kan leve lenge bare på brødene fra Lom.

Det er slik det skal se ut - og du kjenner nesten smaken bare ved å se på bildet.

Jeg leser nå boka «Om boller, brød og tilfeldigheter fra bakeriet i Lom». Skrevet og fotografert av John Rørdam, Kate Hagen og Pål Rødahl. Flotte saker og veldig inspirerende å høre Morten Schakendas spennende historie. Jeg siterer:

Bake, kake søte, dyppe dem i fløte... Mmmmm:-)

«Du skjønner det som regel med en gang du har satt foten innenfor, at det er et slik sted som du kommer til å lengte tilbake til allerede før du har reist.»

Det er bare en ting å si. De beste brødene finner du i Lom:-)

Gode varer i Lom.

Jeg kommer tilbake til flere gode sitater til ettertanke fra Bakeriet i Lom og fra boka:-) I mellomtiden: sett deg i bilen, kjør til Lom, stopp ved fossen. Spis deg glad!

Om toppenavnorge

Journalist og forfatter. Skriver om reiseliv, friluftsliv, båt, seiling og lignende. Holder også foredrag om disse temaene og om sosiale medier.
Dette innlegget ble publisert i Badeferie, Bilferie, mine reisetips, norge, Norgesferie, reiser, reise, turisme. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

