88 – Damer med orgasmetrøbbel etterlyses


I morgen formiddag kan jeg antagelig gå rundt å glise ganske bredt. For da vil jeg trolig lese i riksavisene det samme som jeg skrev på bloggen min idag. Det gjelder en etterlysning: etter kvinners orgasmer.

En gruppe forskere har gått gjennom 100 studier av kvinner som har orgasmeproblemer. Og fenomenet har vært lite forsket på slår nettstedet Forskning.no fast.

Kvinners problemer med å oppnå orgasme er en sikker vinner på forsiden av f.eks. Dagbladet i morgen:-)

Manglende lyst er det kvinner klager mest på når det gjelder seksuallivet sitt. Dernest kommer orgasmeproblemer, skal en tro forskerne. PR-rådgiver Bjørn B Jacobsen var den første som gjorde meg oppmerksom på forskningsartikkelen.  Jacobsen pleier å ha mange gode skrå blikk på norsk presse, og er verd å følge med på.

og for den som ennå er på ferie kan jeg henlede oppmerksomheten til en undersøkelsen foretatt av danske Star Tour – som er gjengitt i avisen Ekstrabladet. Den viser at ti prosent av damene har mer sex i ferien, mens bare tre prosent av mennene har det..!

Om toppenavnorge

Journalist og forfatter. Skriver om reiseliv, friluftsliv, båt, seiling og lignende. Holder også foredrag om disse temaene og om sosiale medier.
Dette innlegget ble publisert i mine reisetips, nakenbading, sex og samliv. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

