127 Her bør du bo i København


Skal du til København i høst? Da har jeg en hotellanbefaling å komme med. Hotel Skt Petri er av magasinet CNBC kåret til det sjette beste i Europa.  Det er det eneste nordiske hotellet på 10-på-topp-lista.

Jeg deler juryens syn på at det er et supert hotell. Og juryen, som består av forretningsreisende og reiselivsskriventer, legger stor vekt på service, design og funksjonalitet.

Som CNBC skriver: det hjelper ikke med 20 lamper på rommet dersom du ikke kan skru av alle med èn bryter.

Og det er servicen som teller, ikke hvor flot hotellet ser ut.

Hotellet ligger midt i København sentrum, i Krystalgade 22. Det er like ved Det Runde Tårn, hvis det sier deg noe. I alle fall i kort avstand til Strøget, som er de fleste norske shopperes favoritt. Frokosten på hotellet er noe for seg selv. Fantastisk frokostbuffet.

Når du først i i området vil jeg slå et slag for en annen favoritt:  Vertshuset Hvide Lam. Et av byens eldste vertshus, ligger på Kultorvet. Ta en tur innom. Du blir garantert fornøyd. Morsomt lite kjellersted med levende musikk, hyggelige folk og stor stemning.

Jeg kommer tilbake med flere København og Danmarksanbefalinger.

Om toppenavnorge

Journalist og forfatter. Skriver om reiseliv, friluftsliv, båt, seiling og lignende. Holder også foredrag om disse temaene og om sosiale medier.
Dette innlegget ble publisert i København, matogdrikke, mine reisetips. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar